Biasanya bila sesuatu rahsia itu dikongsi ia akan diselitkan dengan perkataan "Keep it between Us".

Tapi apakah maknanya, sekiranya sesuatu yang kononnya rahsia diberitahu kepada MS A, Ms B dan MS C? Pak Dollah ada rahsia. Pak Dollah beritahu Mak Limah, beritahu Mak Enon dan beritahu Kak kiah.....tapi keep it between us.

Ianya rahsia tapi separuh kampung dah tau. Motifnya? Memang nak semua orang tahu atau mencari publisiti atau sekadar looking for attention?

Orang yang bijak akan melihat semula apa issue nya atau subject rahsia tersebut. Dari subject tersebut akan terbongkar motif sesuatu yang kononnya satu rahsia itu dihebahkan.

Bagaimana sesuatu rahsia itu dibocorkan? mesti ada sebabnya?
Rahsia itu dibocorkan oleh penerima rahsia kerana individu tersebut merasakan sebaliknya. Rasa tak puas hati membuatkan sesorang itu membocorkannya. Kalau tak kenapa ianya dibocorkan?

Apa sebenarnya agenda orang yang mencetuskan "Keep It Between Us" tapi memberitahu semua orang. Typical cheap publicity but depending on subject yang kononnya satu rahsia.

Lagi satu tebiat buruk ialah "kaki sibuk"
Zaiton gaduh ngn Milah. Puhhh! Topic panas....tuuuu
kak miah sibuk-sibuk contact Milah korek rahsia...kumpul bahan...contact Kak Zaiton pulak. Selepas lengkap bahan tu beritahu Kak Joyah....
Alah biasa la tu...biasa sangat berlaku....dikalangan wanita

Tapi kalau dikalangan lelaki...tak ker pelik tu??

Topik ini hangat diperbincangkan dikalangan APAE members dan dihadiri sebahagian Chantekk Girls members. Ini adalah pendirian bersama kami. kalau dah sepuluh orang bersetuju...ada benarnya pendirian tersebut.Panel yang hadir sebulat suara, pelik bercampur hairan pada issue tersebut. Issue tersebut menguatkan pendapat. Memperkukuhkan hubungan kerana panel dah jelik dan bosan dengan perkara yang kerap kali berulang.

Mungkin ianya remeh, Tapi yang bijak akan mengambil jalan berhati-hati. Disebalik senyuman, terselit kata hati "Biar betul dia ni?".
Fake it!! Kalau itu hubungan yang dikehendaki.....kepalsuanlah yang akan diberikan. kalau dah ditahap meluat....humbanlah jauh-jauh.

0 olang cakap busuk:


 

Blog Owned.by [r][a][y]-adam-azim-megat